Perussuomalaiset, Vantaa

Everstiluutnantti evp, Valtuustoryhmän puheenjohtaja

Niilo Kärki
Isänmaan palveluksessa - edelleen!
65-vuotias Uusimaa Vantaa
Ehdokas on Eläkeläinen

Olen ehdolla jatkamaan valtuustossa vantaalaisena suurperheen isänä ja vaarina (vuodesta -77 naimisissa, 7 lasta, 10 lastenlasta). Haluan perussuomalaisten arvojen näkyvän valtuuston päätöksenteossa.

Kuntavaaliehdokas Niilo Kärki

- Everstiluutnantti evp.

- Kriisinhallintaveteraani

- Pekasus järjestökouluttaja

- Valtuustoryhmän pj.

Olen syntynyt ja käynyt kansakoulun Alatorniolla (nykyisin osa Tornion kaupunkia). Ylioppilaaksi kirjoitin Oulun Normaalilyseosta.

Opiskeluajan ja upseerinuran alun asuin Helsingissä. Nykyisin asun Vantaalla.

Viimeisin työtehtäväni Puolustusvoimissa oli asevelvollisuussektorin johtajana Pääesikunnassa, vastasin asevelvollisuusasioista Suomessa, kutsunnat, palvelukseen määrääminen. Pohjoismaista yhteistyötä edustivat vuosittaiset Asevelvollisuusalan neuvottelupäivät joka neljäs vuosi Suomessa.

Kriisinhallintatehtävissä olen ollut yli viisi vuotta neljällä vuosikymmenellä. 1983-84 olin Libanonissa yksikön varapäällikkönä, 1991-92 sotilastarkkailijana (Syyria-Libanon-Kroatia), 2006 Bosniassa yhteysupseeriryhmän johtajana, 2007 Kosovossa kansainvälisessä esikunnassa sekä 2007–08 monikansallisen yhteysupseeriyksikön varapäällikkönä sekä päällikkönä ja viimeksi 2010–11 Afganistanissa mentoriryhmän johtajana.

Luottamustoimet, kunnalliset:

- Kaupunginvaltuutettu

- PS-valtuustoryhmän puheenjohtaja

- Kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsen

Valtakunnalliset:

- Vapaaehtoisen maanpuolustuksen neuvottelukunnan jäsen 2016-2019

- Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan varajäsen 2016-2019

Olen käytettävissä kärkijoukossa Perussuomalaisten arvojen toteuttamiseksi Vantaalla ja Suomessa.

Ihmiset – Isänmaa - Itsenäisyys