Perussuomalaiset, Tampere

Laatupäällikkö, diplomi-insinööri

Olli Ruotsalainen
Laatua ja osaamista Tampereen toimintaan!
39-vuotias Pirkanmaa Tampere

Moro! Olen 39-vuotias ohjelmistoalan DI. Monipuolisen teollisuusuran ohessa olen opiskellut kandidaatiksi taloustieteestä ja tietotekniikasta. Tamperelainen minusta tuli vasta useamman mutkan ja lopulta juuri opiskelun kautta. Näkemäni on vakuuttanut minut siitä, että Tampere on erinomainen kaupunki

Työtehtävät, kokemukset yhteiskunnasta sekä opintoni saivat minut usein ajattelemaan kaupunkiamme ja sen kehittämistä. Nämä ideat ja keskustelut olivat lopulta ehdolle asettumisen kipinä. Kun olen myös asunut vuosia ulkomailla niin idässä kuin lännessä, on minulla eri näkökulmia arvioida sekä kehittää kaupunkia niin teknisistä, taloudellisista kuin yhteiskunnallisistakin lähtökohdista. Aika ulkomailla tuo myös kontrastia ratkaisujen välille sekä auttaa näkemään meidän Tampereen vahvuudet.

Perussuomalaiset oli lopulta selkeä valinta. Arvostan suuresti monipuoluejärjestelmämme kykyä tuoda erilaisia ja eri kansanryhmien ääniä keskusteluun. Toisaalta lieveilmiönä puolueet kannattavat oman ideologiansa mukaista ratkaisua kaikkiin ongelmiin, toimi se tai ei. Erityisesti kallistun työmarkkinapuolella eli kakun kasvattamisessa perinteisesti oikeistolaisina pidettyihin ratkaisuihin, kunnan palveluiden osalta kakun jakopuolella tuntuvat yleisesti vasemmistolaisiksi mielletyt mallit toimivan paremmin. Tämä tärkeä ajatus tuntui sopivan parhaiten perussuomalaisiin.

Jotta äänestäjien valinta kuuluu, tulee kuntapäättäjän osata viedä asioita eteenpäin. Olen kokenut neuvottelija ja sovittelija. Lisäksi ylioppilaskunnan kautta olen oppinut poliittisen päätöksenteon vaikuttamistavat sekä paljon poliitikkojen ja virkakunnan yhteispelistä. Aikaa kestävät ratkaisut syntyvät kipeinä kompromisseina. Aina tähän ei päästä, joskus täytyy myös olla kova ja ikävä saadakseen asiat etenemään.