Perussuomalaiset, Seinäjoki

Kuntalaista ei jätetä.
47-vuotias Etelä-Pohjanmaa Seinäjoki
Ehdokas on Yrittäjä

Seinäjoen kaupunginvaltuutettu vuodesta 2013. Koulutukseltani olen hallintotieteiden maisteri ja poliisi. Opiskelen tällä hetkellä SEAMK:issa kansainvälistä liiketaloutta englanninkielisessä opetusohjelmassa. Perheeseeni kuuluu aviomies ja kolme lasta. Luonto ja maaseutu ovat lähellä sydäntäni.

Kuntalaista ei jätetä. Kuntalaisten yhdenvertaisuus on turvattava. Mitä tarkoitan tällä? Kunnan on järjestettävä palvelut yhdenvertaisesti jokaiselle kuntalaiselle riippumatta hänen varallisuudestaan, sosiaalisesta asemastaan tai asuinpaikastaan. Palvelujen keskittämisen on loputtava. Liitoskuntien ja kuntakeskusten elinvoimaisuudesta on huolehdittava kaavoituksen, maankäytön sekä palvelurakenteen monipuolisuuden kautta. Etelä-Pohjanmaan ruokaprovinssin pääkaupunkina Seinäjoen on turvattava maatalouden- ja turvetuottajien edellytykset elinkeinonsa harjoittamiseen.

Huoltovarmuudesta ei tingitä! Kotimainen ruoka ja energia, kuten turve, kunniaan.

Olen sananvapauden ja demokratian puolustaja. Haluan toimia aktiivisesti moniäänisen median puolesta.

Haluan puolustaa konkreettisesti ja välillä rajoja kokeillen mielipiteen-, sanan- ja uskonnonvapautta. Suomalaisten on voitava jatkossakin ilmaista toisistaan poikkeavia mielipiteitä ilman pelkoa joutumisesta poliisikuulusteluun.

Pelko syyllistymisestä vihapuheeseen ei saa tukahduttaa avointa yhteiskunnallista keskustelua.

Sananvapauteen kuuluu oikeus ilmaista myös sellainen mielipide, joka ei miellytä kaikkia. Tämä ei ole solvaamista, halventamista tai loukkaamista. Jokaisella on myös vastuu sanomisistaan ja luotan suomalaisten kykyyn arvioida omaa kielenkäyttöään.

Raamattua on voitava tulevaisuudessakin siteerata ilman uhkaa rikostutkinnasta ja faktojen kertominen ei loukkaa kenenkään ihmisarvoa.