Perussuomalaiset, Vaasa

YO-merkonomi, eläkeläinen

Risto Rintamäki
Löydä ratkaisu. Elä sen mukaan.
Etelä-Pohjanmaa Vaasa
Ehdokas on Eläkeläinen

Koulunkäynti ylioppilastutkintoon asti ja eteenpäin oli/on antoisaa. Kielitaidon sain lahjaksi perheeltä. Kolme kieltä. Työssäkäynti maistui aina niinkuin pitääkin. Velvollisuudentunto näkyy ja kuuluu.

Ajankohtainen lainaus, joka kertoo paljon missä kuntapäätöksissä mennään:

" Lasten etu edellä

Harva tietää, että Seta ry on jo ehdottanut peruskouluille, että opettajan pitäisi kysellä jokaiselta koululaiselta, pitääkö tämä itseään tyttönä, poikana vai jonain muuna. Jo ekaluokkalaisten kanssa pitäisi pohtia sitä, miksi mies- tai naispareja ei näy lasten kuvakirjoissa. Sukupuolen moninaisuutta ehdotetaan pohdittavan jokaisen oppiaineen yhteydessä.

– Tällainen suuntaus on vaarallista, koska oppivelvollisuus ei mahdollistaisi lapsen poissaoloa tällaisilta oppitunneilta. Tätä ei pidä hyväksyä, koska valtio ei omista lapsiamme. Kasvatusvastuu on vanhempien, Niikko toteaa.

Niikon mielestä pelkästään tämänkin vuoksi kannattaa katsoa, keitä kuntien valtuustoissa istuu vaalien jälkeen. Kouluopetuksen linjaukset ovat pitkälti kuntatason päätöksiä.

– Me tarvitsemme kuntiin selkärankaiset päättäjät, jotka sanovat, että koulun pitää kunnioittaa vanhempien perhenäkemyksiä – ei toisinpäin. Puolueemme tarvitsee vaaleihin ehdolle ja kuntien luottamushenkilöiksi henkilöitä, joille lasten etu on tärkeä asia.

MIKA MÄNNISTÖ"

Asia on tärkeä. Olen tarkalleen samaa mieltä.

RISTO RINTAMÄKI