Perussuomalaiset, Valkeakoski

Ohjaaja, Lastensuojelu

Sami Hyvärinen
"Lapset. Yrittäjät. Työ. Luonto. Kestävä talous."
Pirkanmaa Valkeakoski

Olen 45 -vuotias lastensuojelun ammattilainen ja teen päivätyöni päihdenuorten parissa. Lasten ja nuorten hyvinvointi, yrittäjämyönteisyys, lähiluonto ja perussuomalaiset arvot ovat keskeinen osa sitä ydintä jonka pyrin tuomaan kuntapolitiikkaan.

Olen seurannut politiikkaa mielenkiinnolla jo lähes kaksi vuosikymmentä. Viimeisen vuosikymmenen aikana kiinnostuin ulko-ja turvallisuuspolitiikan lisäksi myös kotimaanpolitiikasta ja kuntapolitiikasta mm. siellä vaikuttavien tuttavieni kautta. Halu vaikuttaa oman asuinkunnan asioihin politiikan kautta hiipi minuun ikäänkuin pikkuhiljaa.

Pidän eräänä kuntapolitiikan suurimpana ongelmana poliitikkojen haluttomuutta priorisoida kuntien tehtäviä siten, että sekä rahoitus että poliittiset voimavarat keskittyisivät etupäässä kunnan ydintehtävien tekemiseen ja kehittämiseen. Ymmärrän kyllä, että näinhän se teoriassa jo pääasiallisesti onkin. Mutta valitettavasti käytäntö on välillä toisin. Kunnissa suoritetaan sekä ideologisista että suosiota kartuttavista syistä johtuen tehtäviä jotka eivät varsinaisesti kuulu kunnan ydintehtäviin. Se tulee kalliiksi.

Minä en lupaa yhdeksää hyvää ja kymmentä kaunista. Mutta mikäli minut valitaan johonkin luottamustehtävään, lupaan pyrkiä priorisoimaan kunnan ydintehtäviä kuntalaisten etu ja järki, ei ideologinen kylki edellä.

Perussuomalaisten eräs keskeisiä periaatteita sekä valtakunnan tasolla että kuntatasolla on valtion ja kuntien ydintehtävien priorisointi. Tämä tarkoittaa sitä, että me huolehdimme ensisijaisesti sellaisten yhteiskunnallisten toimintojen rahoituksesta jotka ovat meille kaikkein tärkeimpiä. Ne asiat jotka ovat minulle tärkeimpiä selviää jo esittelytekstissä.

Mukavaa alkanutta kevättä ja muista äänestää!