Perussuomalaiset, Joensuu

Sosionomi

Turvallisuus, talous, tulevaisuus
51-vuotias Pohjois-Karjala Joensuu

Joensuun toiminnoiltaan uudistuneessa kunnassa vahvuuksiani ovat koulutuksen, vapaa-ajan toimintojen sekä maakunnallisen soten rajapinnat. Työni puolesta olen tekemisissä kaikkien kyseisten toimialojen kanssa. Lasten, nuorten ja heidän perheiden hyvinvointi ovat päätöksiini aina vaikuttava.

Olen 50 vuotias joensuulainen neljän lapsen perheenisä ja olen työskennellyt musiikkiterapeuttina Joensuussa ja kansanedustajan avustajana, nykyisin toimin varhaiskasvatuksen parissa. Olen syntynyt Joensuussa, kasvanut lapsuuden ja nuoruuden Helsingissä ja asunut nyt 35 vuotta paikkakunnalla.

Koulutuksiltani olen sosionomi (amk) / musiikkiterapia, lähihoitaja / lapsi ja nuorisotyö sekä putkiasentaja. Olen valmentanut jalkapalloa noin 10 vuotta ja vahvalla harrastuspohjalta toiminut useissa bändeissä eri musiikkityylien parissa.

Tarkastelen maahanmuuton kunnille aiheuttamia haasteita erittäin kriittisesti. Olen vaatinut Joensuussa maahanmuuton kustannuksien julkistamista ja ns. kuntapaikkojen lakkauttamista. Tulen vaatimaan sitä jatkossakin. Kannatan järkevää työperäistä maahanmuuttoa, mutta vain niihin pieniin tarpeisiin, jotka ovat todellisia. Kotoutuksen tulee olla ehdottomasti kieli ja työ tavoitteellista vaatimuksineen. Maahanmuuton tulee palvella kuntia, ei kuntien maahanmuuttoa.

Politiikan saralla takana on kohta kaksi kautta Joensuun kaupunginvaltuutettuna, - varavaltuutettuna, kaupunginhallituksen varajäsenenä, sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsenenä, maakuntavaltuutettuna ja vuoden 2017 alkupuoliskon toimin hyvinvointilautakunnassa sekä sen sivistys- ja vapaa-aikajaoksessa (vpj). Valtuustokaudella 2013-2016 jätin n. 10 valtuustoaloitetta, joista löytyy lisää blogistani.