Perussuomalaiset, Lappeenranta

Työnjohtaja, insinööri (AMK)

37-vuotias Kymi Lappeenranta

Olen kahden lapsen äiti. Työskentelen kokopäiväisesti työnjohtajana puutavaran kuljetusliikkeessä. Vapaa-aikani vietän pääasiassa perheen ja urheilun parissa.

Muutimme Lappeenrantaan vuonna 2014. Perheeseeni kuuluu 4- ja 7- vuotiaiden lasten lisäksi mies, myös lukioikäinen tytärpuoli asustaa meillä.

Toimin työnjohtaja kuljetusliikkeessä, joka toimittaa raakapuuta metsäteollisuuden käyttöön Etelä-Karjalassa, Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä.

Olemme tykänneet asua Lappeenrannassa. Täällä yhdistyvät kaupunki, maaseutu ja luonto. Arki rullaa omalla painollaan, ja vapaa-ajalle löytyy paljon erilaista tekemistä. Palvelut ovat suhteellisen hyvällä tasolla meidän perheen näkökulmasta, mutta yleinen kehityssuunta huolestuttaa.

Kyläkouluja halutaan lakkauttaa vedoten kustannuspaineisiin ja kylien autioitumiseen. Kyllähän kylät autoituvat, jos siellä oleva koulu on jatkuvasti lakkautusuhan alla ja se lopulta laitetaan kiinni.

Kaupungin keskustaa ei varmasti kukaan halua autioittaa, mutta niin on kuitenkin käymässä. Idelogiat ja utopiat tuntuvat ajavan yrittäjien kuuntelemisen ja käytännön järjen edelle.

Heikentämällä autoilun mahdollisuuksia ja laiminlyömällä tiestön liikennerakentamista ei paranneta maailmaa, mutta sillä heikennetään Lappeenrannan elinkeinoelämää, palvelutasoa ja kehittymismahdollisuuksia. Merkittävin ympäristö- ja ilmastotekomme on säilyttää nykyinen metsäteollisuuden taso kunnassamme jatkossakin, eikä päästää sitä siirtymään ulkomaille.