Perussuomalaiset, Vantaa

Toimistotyöntekijä, Ravintolakokki

Karhunvoimaa Vantaan valtuustoon!
35-vuotias Uusimaa Vantaa

Olen paluumuuttaja Vantaalle, kymmenen vuoden "retki" Espoossa päättyi syksyllä 2020 ja tuon nyt Vantaalle osaamiseni, kokemukseni ja ennen kaikkea tiedon, miten Espoon virheet voidaan välttää.

Vantaan talous ja kaavoitus ovat minulle isot ja tärkeät kysymykset. Ne nivoutuvat sekä toisiinsa että lähes kaikkeen muuhun, ja piirtävät ison kuvan siitä, mihin Vantaa on menossa ja miten. Liian nopea asuinympäristön muutos saa ihmiset muuttamaan pois, joten kaavoittamista ja uusien asuntojen rakentamista tulee tehdä vain maltilla.

Vantaan tulee olla yritys- ja yrittäjäystävällinen. Työpaikat ja investoinnit ovat meille tervetulleita.

Meidän tulee kiinnittää myös huomiota siihen, mihin väestönkasvu Vantaalla perustuu - vieraskielinen väestön kasvu aiheuttaa taloudelle suuria rasitteita monien tutkimusten mukaan.

Ratikkaa ei tule rakentaa, sillä se aiheuttaisi valtavan velkataakan ja lisäksi hirvittävän rakentamispaineen, jonka seurauksena menettäisimme Vantaalla paljon lähimetsiä ja -puistoja.

Menettäisimme myös paljon bussilinjoja, kuten Espoossa kävi, ja joukkoliikenteen käyttäjien matkustusajat pitenevät sekä vaihtojen määrä lisääntyy.

Vantaan taloutta tulee pitää erittäin tarkalla silmällä, ettemme ylivelkaannu. Minä en lupaa rahaa sinne tai tänne tai tuonne kivaan, ihanaan tai vaaleanpunaiseen. Mutta lupaan sen, että tarkalla taloudenpidolla peruspalvelut pistetään kuntoon ja pidetään kunnossa lapsillemme ja lapsenlapsillemme.

Videot