Perussuomalaiset, Vantaa

Ammatinopettaja, Kasvatustieteen maisteri

Hyvinvoivat nuoret = turvallinen Vantaa
37-vuotias Uusimaa Vantaa

Olen Kuninkaanmäessä asuva 37-vuotias kasvatustieteen maisteri, peruskouluikäisten lasten äiti ja yrittäjän puoliso. Toimin ammatillisena erityisopettajana ammattiopistossa. Minulle tärkeitä teemoja ovat koulutus sekä yrittävä ja turvallinen Vantaa. Olen perheiden ja yrittäjien ehdokas.

Arki ja hyvinvointi ovat minulle kotitalousopettajana tärkeitä teemoja. Kuinka rahat riittävät? Kuinka ratkaisemme kulkemisen? Onko ympäristössä virkistymisen ja vapaa-ajan vieton mahdollisuuksia? Onko täällä turvallista?

Minulle sydämen asia on lasten ja nuorten hyvinvointi. Koko Vantaan aluetta vaivaa nuorten pahoinvointi, päihteet ja rauhattomuus. Tarvitsemme nuorisotyön, virkavallan ja koulun saumatonta yhteistyötä!

Nuorten syrjäytyminen ei ratkea oppivelvollisuuden laajentamisella. Uskon opetuksen ja yrittäjien yhteistyöhön. Kehittämällä työelämäpainotteista perusopetusta voi useampi nuori saavuttaa merkityksellisyyden kokemuksia. Kaikki opetuksen asteet tarvitsevat lisää erityisopetuksen resurssia. Vantaalainen kasvatus ja koulutus on hyvää, kehitetään siitä edelleen erinomaista!

Sipoonkorpi on virkistyksen lähde minulle ja koirillemme. Alue kiinnostaa myös muita ja kulkeminen alueelle onkin vaikeuttanut paikallisten elämää. Liikennejärjestelyjä ja retkeilymaastoa tulee kehittää kokonaisuutena: lisää parkkialuetta Kuusijärvelle ja julkista liikennettä alueelle. Maksuttomia parkkipaikkoja myös yritysten asiakkaille keskustoihin.

Sotungin, Kuninkaanmäen ja Itä-Hakkilan alueilla haluan ajaa turvallisen kulkemisen teemaa. Vanha Porvoontie tarvitsee kevyenliikenteenväylän. Bussireittien vähentäminen vaikeuttaa kulkemista, syöttöliikenne raiteille puuttuu. Kuitenkin tässä taloudellisessa tilanteessa on Hakunilan raitiovaunuliikenteen rakentaminen liian kallista.