Perussuomalaiset, Salo

Sairaanhoitaja AMK, vertaistoimija

Teemat ilmaiskoon tärkeysjärjestyksen
62-vuotias Varsinais-Suomi Salo

Olen Kiskossa asuva sairaanhoitaja, naimisissa ja kolmen lapsen äiti. Olen mukana monessa vapaaehtoistoiminnossa ja vapaa-ajalla harrastelen lukemista, kutomista ja kesäaikana piha-ja puutarhatyöt ovat lempiaskareitani. Perussuomalaisuus on minulle ainut vaihtoehto vaikuttaa Suomen tulevaisuuteen.

Kirjoittamieni teemojen aiheet nousivat tärkeydessään ensimmäisinä asioina ottaa kampanjassani esille. Työsarallani törmään lähes päivittäin juuri näihin nuorten ja vanhusten tarinoihin ja kohtaloihin. Nuorten näköalattomuus ja ehkä jopa jonkinlainen toivottomuus tulevaisuuteen on hyvin vahvasti arjessa esillä. Nuoret olisi saatava kanavoitua mielekkääseen tekemiseen sen sijaan että ollaan toimettomana, vailla minkäänlaista mahdollisuutta olla mukana osana yhteiskuntaa.

Nuorten henkinen huonovointisuus kumpuaa monista eri syistä. Perheiden tukeminen ajoissa ennaltaehkäisevästi pitäisi voida järjestää nopeammalla aikataululla.

Aiemmin eduskunnassa esillä ollut oppisopimuskoulutus olisi mielestäni pitänyt saada valjastettua käyntiin. Se olisi voinut olla monen kohdalla hyvä vaihtoehto, jos koulunkäynti tuottaa vaikeuksia.

On mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä tätä maailman parantamis-mentaliteettia, mikä Suomessa nyt vallitsee. Eletään velaksi kuin viimeistä päivää. Rahaa jaetaan mielettömyyksiin ja kuitenkin samaan aikaan meillä köyhien ja huono-osaisten määrä lisääntyy. Ruokajonot lisääntyvät, halpatyövoima valloittaa työmaat.

Hyvinvointimme lähtee nousuun ensin lähellä olevien huomioimisesta ja heidän tarpeiden selvittämisestä. Edetään sitten eteenpäin , mikäli rahaa riittää.

Tämmöttis, sano Kiskolainen. Näillä eväin!