Perussuomalaiset, Kemi

Kohtuus kaikessa
65-vuotias Lappi Kemi
Ehdokas on Eläkeläinen

Eläkeellä oleva maanrakentaja, perheeseeni kuuluu vaimo ja kolme täysi-ikäistä lasta. Harrastan kalastusta ja joskus karaokea.

Olen kotoisin Oulun alueelta. Suurperheen vanhimpana jouduin jo nuorena työn syrjään kiinni. Metsurin ammatti oli ensimmäinen ammattini, josta jouduin sairauden takia siirtymään muihin töihin. Minusta tuli koneistaja, jolloin tie vei etelään, jossa vietin viitisen vuotta.

Mutta veri veti takasin pohjoiseen ja Oulun seudulle, josta löysin myös vaimon itselleni ja sitä myöten tulimme Kemiin. Työskentelin useissa Pohjois-Suomen kaivoksissa lopulle kymmenen vuotta. Sairaus vei työkykyni ja minusta tuli eläkeukko. Olen ollut myös melkein jokaisessa työpaikassa luottamusmiehenä, joten sitä kautta myös yhteiskunnalliset asiat ovat lähellä sydäntäni. Nykyisin harrastan lähinnä kalastusta ja jonkin verran karaokea omaksi iloksi ja muiden harmiksi. Asumme omakotitalossa, jossa on hännän huiskintaa kahden koiran ja kahden kissan verran. Vaimoni on töissä ja lapset ovat jo täysi ikäisiä, osa asuu muualla ja osa vielä kotona.

Olen harkitseva ja asioista selvää ottava mies, joka ei jätä asioita puolitiehen!!