Perussuomalaiset, Vaasa

Opettaja, ympäristötekniikan insinööri

Perustehokas Vaasa
45-vuotias Etelä-Pohjanmaa Vaasa

Olen Vaasassa syntynyt 45-vuotias ympäristötekniikan insinööri, toisen asteen opettaja ja kahden tytön isä. Vapaa-aikaani kuuluu moottoriajoneuvoharrastaminen, luonnossa liikkuminen ja monipuolinen liikunta.

Politiikkaan aktivoituminen on omalla kohdallani pitkän harkinnan kautta tehty päätös muutaman vuoden takaa. Mikään ei muutu jos mikään ei muutu, tällä ajatuksella olen liikenteessä. Itse ajattelen yhden vahvuuteni olevan juuri tuoreet näkemykseni politiikassa, eli olen vapaa sidonnaisuuksista.

Aiempi työkokemukseni infrarakentamisen ja saneerauksen alalla on varmasti hyödyksi Vaasalaisille. Viimeisen vuosikymmenen olen toiminutkin infra-alan opetus-, koulutus- ja asiantuntijatehtävissä.

Oman näkemykseni mukaan suomalainen hyvinvointi syntyy työstä ja yrittämisestä. Työntekoon ja yrittämiseen kannustava verotus taas edistää ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan kehittymistä. Terve ja hyvinvoiva talous on perusedellytys riittävien verovarojen keräämiseen ja matalaan verotusasteeseen.

Verovarojen kohdistaminen taas kustannustehokkaasti yhdessä päätettäviin kohteisiin sekä yhteiskunnan kehittämiseen mahdollistaa kestävän hyvinvoinnin. Toisin sanoen meidän on huolehdittava siitä, että jokaisella suomalaisella on mahdollisuus työllään hankkia itselleen ja perheelleen riittävä toimeentulo.

Oli kysymys mistä tahansa poliittisesta päätöksenteosta tulee muistaa että päätösten pitkäaikaisvaikutukset on otettava huomioon eikä yhtään laskua saisi maksattaa tulevilla sukupolvilla.