Perussuomalaiset, Rauma

Koneasentaja

Tomi Vainio
Rehellinen itselle ja raumalaisille!
50-vuotias Satakunta Rauma

Olen rehellinen edustamalleni yhteisölle sekä itselleni ja tulen jatkamaan samalla linjalla myös tulevaisuudessa.

Olen 50-vuotias raumalainen perheellinen toisen kauden valtuutettu.

Perheeseen kuuluu vaimon lisäksi kaksi alaikäistä tytärtä. Arki kuluu pääsääntöisesti perheen kanssa touhutessa sekä tyttöjen ringetteharrastusten kanssa.

Työelämässä olen ollut viimeiset 24 vuotta paperitehtaalla, tehden kunnossapitotöitä sekä operaattorityötä.

Kun lähdin politiikkaan mukaan kahdeksan vuotta sitten kuntavaaleissa, puolueesta ei ollut epäselvyyttä. Nyt olen kaksi valtuustokautta kokeneempi ja olen ammentanut oppia miten ja kuinka kaupunkiorganisaatiossa asioita käsitellään ja miten parhaiten pystyn niihin vaikuttamaan.

Toimittuani valtuutettuna sekä tarkastuslautakunnassa, olen oppinut todella paljon kuntapolitiikan kiemuroista sekä käytännöistä.

Valtuustoaloitteita olen tehnyt neljä kappaletta. Ensimmäinen koski kaupungin keskuspuiston perusparannusta. Toinen pienvenelaitureihin asennettavia pelastustikkaita. Kolmas aloite koski ylimääräisen pykälän perustamista valtuuston esityslistaan, joka olisi mahdollistanut kysymyksiä tai puheenvuoroja asioista, jotka eivät olleet kyseisen kokouksen listalla. Viimeinen, mutta ei missään nimessä vähäisin aloite, koski kaupungin tilinpäätökseen sekä talousarvioon eriteltävän hallintokunnittain ei työperäisen maahanmuuton kustannuksia, jotka me veronmaksajat tavalla tai toisella maksamme. Aloitetta ei toteutettu koska se olisi ollut virkamiehen mukaan liian työlästä.

Tässä oli lyhyt kuvaus menneistä valtuustokaudestani teille.