Perussuomalaiset, Taivalkoski

Liikenneopettaja, Taksinkuljettaja

Turo Vääräniemi
Tarvitsemme kykyä kuunnella ja halua ymmärtää
Pohjois-Pohjanmaa Taivalkoski

Aikaisempi kokemus luottamustehtävistä kaksi vaalikautta kunnan valtuustossa keskustan valtuustoryhmässä. Pidän tärkeänä, että vastuun kantajiksi valittavilla kuntalaisilla on kyky tunnistaa myös niiden lähimmäisten tarpeet, joilla ei ole omaa ääntä ja ammattiliittoja edun valvojina.

Olen palvellut monessa eri ammatissa, bussinkuljettajana myös ulkomaan liikenteessä, olen kouluttanut bussinkuljettajia useissa eri koulutusorganisaatioissa, OSAO:n Taivalkosken yksikössä olen kouluttanut kuorma-auton kuljettajia raskaan liikenteen tarpeisiin. On ollut ilo palvella myös autokoulussa upeita Koillismaan nuoria. Mieleenpainuvin oli ensimmäinen "ammattini", kun nuorena poikana sain olla setäni maatilalla navettarenkinä.

Harrastuksiin kuuluu trumpetin, kitaran, huuliharpun ja haitarin soitto, tosin vain nuotin vierestä. Toinen läheinen harrastus on pienkoneella lentäminen. Myös syysöisin kalastaminen tuohustamalla on mielenkiintoista puuhaa.