Perussuomalaiset, Kajaani

Valtteri Arffman

Insinööri (AMK), Opiskelija (YAMK)

29-vuotias Kainuu Kajaani

Olen 29-vuotias syntyperäinen kajaanilainen insinöörin alku. Työskentelen kehitysinsinöörinä muovialalla Kajaanissa ja aloitan tänä keväänä ylemmän ammattikorkeakoulun opinnot teollisuusrobotiikan parissa. Perheeseeni kuuluu tällä hetkellä avopuolison lisäksi viisi chihuahua -merkkistä koiraa.

Olen sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeentuleva ihminen, vaikka kanssaihmiset ei minua aina miellyttäisikään. Tilanteesta riippuen huumori on läsnä ja kaikkia asioita ei tarvitse ottaa liian vakavasti. Vakavienkin asioiden käsittelyssä pidän pilkkeen silmäkulmassa. Kaikesta selviää tavalla tai toisella, jos vain tarpeeksi yrittää.

Vuonna 2012 valmistuin IT-lukiosta, joka oli 4 vuotta kestänyt ammatillisen koulutuksen ja ylioppilastutkinnon sekoitus. Välissä oli armeija ja pätkätöitä, jonka jälkeen hain Kajaanin ammattikorkeaan, josta valmistuin vuonna 2018 Tieto-ja viestintätekniikan insinööriksi. Tein opinnäytetyöni nykyiselle työnantajalleni ja jäin sen myötä töihin (3v takana). Tänä keväänä aloitin YAMK opinnot Vaasan AMK:ssa.

Poliittinen taustani on vielä melko niukka, mutta ukkini ja isäni kautta Perussuomalaiset ovat olleet aina läsnä.

Kunnallis- ja valtiotason politiikkaa sivusta seuranneena päätin asettua ehdolle kuntavaaleihin, jotta saisin päättää ainakin meidän kajaanilaisten asioista. Ja ylipäätään osallistua hyvän vaalituloksen aikaansaamiseen PS:n osalta, jotta voimme antaa sen myötä signaalia nykyiselle hallitukselle, että nykyiselle järjettömälle politiikalle on saatava stoppi. Nykyisen ilmasto-, maahanmuutto- ja EU-politiikka ei vetele.

Suomen ei tarvitse olla mallioppilas kaikissa EU:n sanelemissa asioissa, eikä Suomen tarvitse auttaa rahallisesti kaikkia ja esimerkiksi syytää miljoonia muille maille. Oma kansa ensin!