Perussuomalaiset, Rovaniemi

Opettaja, RI YAMK

Jalat maassa-katse tulevaisuudessa-teot tässä-nyt
Lappi Rovaniemi

Asun kotitilallani Ylinammassa ja toimin rakennusalan oppisopimusohjaajana. Olen syntyperäinen rovaniemiläinen, etelääkin nähnyt 63v mies, viisi lasta, kaksi lastenlasta. Opiskeluni ovat tyvestä latvaa kohti; ammattikoulu>rakennusmestari>RI> opettaja>Insinööri YAMK. Olen enemmän tekijä kuin puhuja

Olen toiminut yrittäjänä, opettajana, rakentajana, maa-, metsä- ja porotöissä. Harrastan lentopalloa, yleis- ja penkkiurheilua, luontoa yleensä (liikunta/ihailu/vaaliminen), metsästystä, kalastusta, marjastusta, poronhoitoa, rakennus- ja puutöitä, lavatansseja.

Elämänarvojani ovat rehellisyys, luotettavuus, tasapuolisuus, positiivisuus, toisen kunnioitus ja aina sopii myös ripaus huumoria.

Myös suomalainen kulttuuri ja ne perinteiset arvot ovat tärkeitä; koti, uskonto ja isänmaa.

Yhteistyökyvykkyyteni olen osoittanut toimimalla menestyksellisesti ja pitkään erilaisten ihmisten parissa.

Kannatan suomalaista energiatuotantoa, myös turpeella on siinä merkittävä osuus. Yhteiskunnan pitää lisätä tutkimusta ja kehitystyötä turpeen haittojen vähentämiseksi ja innovointia turpeelle sen uusiksi käyttömahdollisuuksiksi.

Suomi, Lappi ja Rovaniemi tukeutuu puu- ja metsä- ja kaivannaisteollisuuteen ja turismiin. Taloutemme tarvitsee kotimaisen, varman energiatuotannon. Tuuli- ja aurinkovoima eivät ole niitä johon voisimme energiatarpeemme perustaa, niistä ei saada sähköä silloin kun sitä eniten tarvittaisiin. Tuulivoima on lisäksi ympäristö- ja maisemahaitta ja nämä kumpikin tarvitsevat lisää säätövoimaa. Maantieliikennettä ei saa väkivalloin yrittää sähköautoistaa. Ne toimivat vielä huonosti ja sen tarvitseman latausverkoston rakentaminen on järkyttävän kallista kun siinä on varauduttava kulutushuippuun, joka taas nostaa sähkön hintaa. Lappi on esimerkki ympäristöystävällisyydestä.