Perussuomalaiset, Rovaniemi

Järjestelmäasentaja

Ari Paldan
Lappi on hyvä maakunta elää
64-vuotias Lappi Rovaniemi
Eläkeläinen

Olen elämää kokenut ehdokas. Eläkeikä ei vauhtia hiljennä. Olen aktiivinen ja monessa mukana. Politiikka on vain osa elämääni. Muita harrastuksia on metsätyöt, rakennustyöt, metsästys, kalastus, marjastus, vaeltaminen malmin etsintä, kirjoitteleminen ja laulaminen. Elmän kantavana voimana raittius

.Olen syntynyt Sallan Saijalla kotona 11 lapsiseen perheeseen. Lapsuuteeni kuuluu maalaistalossa viettettyä elämää peltotöissä ja eläinten hoitoa. Koulutus kansakoulu ja keskikoulua neljä vuotta. Ruotsiin muutto 1970 ja sahalle töihin. Seuraavaksi armeija 1974 jääkäripataljoonaan Sodankylään. Puhelinasentajan ammattikurssilla 1974-75. Töihin posti- ja telelaitokseen Kemijärvelle 9/75. Perheen perustaminen, omakitalon rakentaminen vaimolle ja kolmelle pojalle 1981. Siirtyminen töihin puolustusvoimiin 1989 ja talon myynti. Opiskelun uudelleen aloittaminen 1992. Peruskoulun yläaste Rovaniemen aikuiskoulutus , lukio ja ylioppilaskirjoitus 1998 Lyseonpuiston iltalinjalta. Sen jälkeen opiskelua Lapin yliopistossa. Mukaan politiikkaan eduskuntavaali 2011 taustavaikuttajana. Liittyminen Perusuomalaiset puolueeseen ja kuntavaaleihin ehdokkaaksi 2012 ja varavaltuutetuksi sekä perusturvalautakunnan jäseneksi pääsy. Kuntavaaleissa ehdokkaana 2016 ja edelleen varavaltuutetuksi. Siirryin eläkkeelle 1.6.2017 valtion palveluksesta yli 40 työvuoden jälkeen. Reservin arvoni on ylikersantti viestiala. Perhe, lapset ja lastenlapset ovat tärkeitä asioita minulle.