Perussuomalaiset, Oulu

Diplomi-insinööri, kaupunginvaltuutettu

Juha Vuorio
Isänmaan ja Pohjois-Suomen asialla.
59-vuotias Pohjois-Pohjanmaa Oulu

Perussuomalainen diplomi-insinööri ja kaupunginvaltuutettu. Olen työskennellyt 30 vuotta elektroniikan, tietoliikenteen sekä matkapuhelinten parissa. Toimin nykyään Oulun kaupunginvaltuustossa perussuomalaisten ryhmän puheenjohtajana. Lisäksi olen perehtynyt energiakysymyksiin.

Kaupunginvaltuustossa ja muissa luottamustehtävissä olen hyödyntänyt yritysmaailmassa ja tuotekehitysympäristössä saamiani kokemuksia. Tämä on myös auttanut minua toimimaan Oulussa Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajana ja valtuuston puheenjohtajatoimikunnan jäsenenä.

Ajattelutavaltani olen järjestelmällinen ja pyrin selvittämään asioiden perusteet ja syy-yhteydet ennen päätöksentekoa.

Yhteistyö ja sen kautta saatu luottamus sekä eri osapuolten tasapuolinen kohtelu ovat itselleni äärimmäisen tärkeitä asioita. Luottamusta voi syntyä, vaikka olisi asioista erikin mieltä; kyse on avoimista ja tasapuolisista toimintatavoista.

Suhtaudun kriittisesti eri osapuolten luottamushenkilöille antamiin tietoihin; mielestäni luottamushenkilöiden tulee ymmärtää asioiden perusteet ennen tietojen käyttämistä päätöksenteossa.

Harrastan puutarhan- ja mehiläisten hoitoa sekä tietokirjallisuutta, kuten luonnontieteitä, matematiikkaa, talousoppia, käyttäytymisoppia ja historiaa. Osallistun myös reserviläistoimintaan. Silloin kun kerran pari vuodessa on mahdollista, käyn vaeltamassa kesä- tai talviretkillä Lapin erämaissa, useimmiten Urho Kekkosen kansallispuistossa.